درخواست تست های نظارت بر دیابت در آمریکا، در زیر حد مطلوب در مراقبت های اولیه است

 11ژانویه 2019-  پرفسور Mingliang Dai، از اعضای هیئت مدیره ی انجمن پزشکی خانواده ی آمریکا در لکسینگتون، کنتاکی و همکارانش، درخواست آزمایش هموگلوبین A1c و آزمایشهای پروفایل لیپیدی را بعنوان آزمایشهای نظارتی دیابت، بر اساس توصیه ی انجمن دیابت آمریکا را با استفاده از نظرسنجی ملی مراقبت های پزشکی سرپایی در سال 2013 بررسی کردند. این داده ها شامل اطلاعات 2379 ویزیت مراقبت های اولیه برای بیماران مبتلا به دیابت بود.

محققان دریافتند که تنها برای کمتر از 60 درصد از بیماران مبتلا به دیابت آزمونهای توصیه شده برای نظارت بر دیابت(58 درصد برای HbA1c و 57.0 درصد برای پروفایل لیپید) در طول 12 ماه پیش از نظرسنجی، انجام شده بود.

با پیگیری مراقبتهای ارائه شده توسط ارائه دهندگان مراقبت های اولیه(PCPs)[1]، احتمال پیروی از دستورالعمل های نظارت بر دیابت به ترتیب 36.0(P = 0.06) و 76.0 درصد(P = 0.0006) ؛ برای آزمونHbA1c   و پروفایل لیپید، افزایش یافت.

نویسندگان اظهار داشتند در چهل درصد از ویزیتهای مراقبت های اولیه برای بیماران مبتلا به دیابت فرصت های نظارت بر کنترل بیماری از دست می رود زیرا PCPs آزمایش های نظارتی مبتنی بر دستورالعملها را برای بیماران درخواست نمی دهند، این موضوع شکاف قابل ملاحظه ای را در کیفیت مراقبت از دیابت، در ایالات متحده در بخش مراقبت های اولیه سبب شده است. یافته های ما نشان می دهد که افزایش تداوم نظارت بر ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی می تواند در ترویج پیروی از دستورالعمل ها موثر باشد.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2019-01-diabetes-primary-suboptimal.html

 



[1]Pcpممکن است پزشک، دستیار پزشک و یا پرستار باشد.